Wednesday, February 10, 2010

Tahun Baru Cine

ehsan pakcik google

'Chinese New Year' makin dekat, so bahang untuk sambutan itew makin terasa bagi rakyat malaysia yang berbangsa cine. Jiran2 rumah saya pun dari minggu lepas lagik saya tengok duk mengecat umah ler memasang tanglung2 n so on..bak kata orang tak kurang jauh bezanyer kalau kite nak menyambut perayaan hari raya..mesti tukar langsir, buat kuih cat umah lasik cantik2..kan????biler malam, kat kawasan umah saya ni akan menyala ler lampu2 aka tanglung seperti gambar di atas..almaklum kejiranan saya ramai cine..hehhe..


Tahun ini tahun harimau, saya google dan jumpe karakter on harimau

HARIMAU
Tahun : 1938, 1950, 1962, 1974, 1986, 1998, 2010
Perwatakan : Gaya diri yang bersahaja amat memikat. Anda seorang yang berani dan tidak gentar pada cabaran. Karisma dan kecerian diri seiring menyebabkan orang keliling anda menghidu masalah anda. Cuma anda sukar menerima kekalahan atau kelebihan orang lain. Kekurang diri boleh menyebabkan perasaan anda terganggu.
Percintaan : Kawal perasaan dan rasa cemburu dalam hubungan dua hati. Dik terlalu sayang, sifat cemburu anda ada ketikanya begitu bergelora. Mencintainya tidak bererti sentiasa di sisi atau menakluki dirinya. Pasangan juga pelu kebebasan menentukan kerjayanya.
Pasangan serasi : Kuda, Anjing

MENGIKUT kepercayaan orang Cina, Tahun Harimau yang jatuh pada tahun ini, mampu membawa perubahan besar dan dianggap tempoh terbaik untuk 'melangkah' serta memburu kejayaan.

dan bagi saya plak, untuk raya cina taun ni nak pergi holiday..yeha...as a true, g kenduri kawen kezen kat perlis...

0 comments: