Monday, March 22, 2010

Ahli termuda Sukan Berkuda Malaysia

Selasa - Aliya Khadijah Bin Jesni, 4 tahun telah berminat untuk menceburi sukan berkuda sejak dari dalam perut ibunya. Beliau dengan jayanyer telah mempelajari skil-skil asas iaitu dengan menendang-nendang perut ibunya. Menurut beliau dengan kemahiran ini, akan mampu menendang kembali kuda yang dinaiki kalau kuda tersebut menendang beliau. Sehingga kini beliau belum layak untuk memasuki sebarang pertandingan kerana beliau masih di bawah umur. Untuk jangka masa ini, beliau masih giat mempelajari teknik-teknik baru untuk lebih berdaya saing di dalam sukan berkuda. Ikuti kisah beliau pada malam ini di saluran 613. - Bernama


hahaha...poyo jer mak die nih, verangan anak masuk sukan berkuda...tak sedo pujuk anak kat setengah jam menangih takmo naik kude..ishh...malu mak meraung depan abg encem yang jaga kude tuh...


alkisah citernyer..mule2 mak tanya si anak:


mak: nak naik kude tak?

anak: dengan penuh semangat n senyum simpul sampai timbul 'perigi', nak...........

mak: ok kite naik kude yer...kude besar tau, poney ramai orang ler takleh naik..

anak:ok


maka dengan jayanya sang ibu memujuk sang bapa untuk naik kude so dah siap2 bayar tuk 2 orang kengkonon sang bapa ler nak jadik penemannyer..si ibu memang dah chill out...hahah tak berani ler penakut sehhh...

pastu tetiba abg encem tanya, "abang berat berapa yer?lebih 80kg tak??"

dengan jujurnyer sang bapa mengangguk..."kenapa??"

abang encem jawab "kalau berat lebih 80kg kene bayar double."

"what?double? jadik 100 untuk sorang huhuh mahainyer (ati mak berkata2)"

dush..dush...nape abang g ngaku tadik...??terpaksa ler mak yang jadik galang gantinyer dalam keterpaksaan.


maka abang encem pun membawa si comel kuda untuk anak mak...maka tengok jer kude tuh, anak mak melalak bagai kan tengok citer niyang rapik yang tak kire siang malam asyik terbukak jer tingkapnyer, alahai pak rashid sibir tau ler bajet rendah, tapi kalau tutup tingkap tu rasanyer tak yah gune bajet pun...


ops dah melalut sampai citer niyang rapik ler plak, ok enuff...berbalik pada anak mak yang comel lote tuh, setelah dipujuk2 dan di marah2 dengan manjanyer maka setuju ler anak mak naik kude tuh...sekian alkisah merapu hari ini...layan jerlah beberapa gambo yang nan hado...photographer takleh nak amek gambo sangat sebab kuciwa takleh naik kude..ekekkek..jangan mare yer cik abe....takde lah sebenarnyer sibuk adik aliya (aiman)


mule-mule nak naik poney nih, tapi ramai sangat yang queue, kensel..


ni ler abang encem tuh, yang tengah pujuk aliya


10 minit di bawa jalan2


hehe menten senyum..padahal dalam ati sendirik mau ingat ler...tinggi ooo gayatnyer rasa..dalam ati pk macam2 kalau jatuh, patah kaki mak...aliya masam jer..senyum sket baby...

2 comments:

Siti Hajar said...

waaa best ye..aliya pun dah naik kuda

lina said...

hahha..jgn tak tau..kalo mok aja naik mesti takutnyer...